Regulamin 2025
Rekolekcji Oazy Dzieci Bożych Archidiecezji Gdańskiej Ruchu Światło - Życie
§ 1 Niniejszy Regulamin reguluje zasady uczestnictwa w rekolekcjach realizowanych przez Ruch Światło - Życie Archidiecezji Gdańskiej w ośrodku wyznaczonym przez Organizatora Rekolekcji Oaz Żywego Kościoła zwanymi dalej „rekolekcjami”.
§ 2 Rodzice uczestnika rekolekcji oświadczają, że zapoznali się z niniejszym Regulaminem i w pełni akceptuje jego treść.
§ 3 Rodzice uczestnika rekolekcji oświadczają, że zapoznali się z podanymi informacjami na stronie internetowej rekolekcji i w pełni je akceptuje.
§ 4 Organizatorem rekolekcji jest Parafia pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Żukowie, ul. 3-go Maja 4; 83-330 Żukowo. Osobami reprezentującymi Organizatora są Moderatorzy wraz z animatorami rekolekcji (zwani dalej „Animatorami, Kadrą”). Kadra wraz z Organizatorem ustala zasady przyjmowania uczestników, zatwierdza listę uczestników. Organizator może odmówić przyjęcia kandydata na rekolekcje, bez podania powodu, w szczególności w przypadku:
- braku miejsc przeznaczonych na dane rekolekcje,
- niedokonania terminowej wpłaty zaliczki przez uczestnika.
§ 5 Uczestnikami rekolekcji mogą być członkowie wspólnot oazowych oraz wszelkie osoby zaakceptowane przez moderatorów.
§ 6 Ponieważ uczestnicy są niepełnoletni wymaga się zgody rodziców/opiekunów prawnych wyrażonych na karcie uczestnika. Ponadto od wszystkich uczestników wymaga się bezwzględnego podporządkowania się Animatorom Grup.
§ 7 Rodzice zgłaszający uczestnika powinni wypełnić e-zgłoszenie dostępne na stronie https://oazagdansk.pl/rekolekcje. Po udanej rejestracji system generuje kartę uczestnika i wysyła na podany adres email. Rejestracja elektroniczna trwa do terminu podanego przez Organizatora. Kartę należy wydrukować i podpisać (karta musi zawierać podpisy obojga rodziców lub prawnych opiekunów. Kartę należy uzupełnić także o opinię animatora i moderatora (w przypadku osób nie będących w żadnej wspólnoty księdza proboszcza lub katechety). W przypadku pozbawienia praw rodzicielskich jednego z rodziców załączamy ksero wyroku sądowego! Wypełnioną kartę należy przywieźć ze sobą na rekolekcje. Brak karty powoduje niemożność uczestniczenia w rekolekcjach.
§ 8 Rodzice uczestnika zobowiązani są do wniesienia zadatku w wysokości 300 zł w terminie wyznaczonym przez Organizatora oraz zobowiązani są do uiszczenia pozostałej kwoty przelewem na podane konto. Organizator zastrzega sobie prawo do wydłużenia lub skrócenia tych terminów po wcześniejszym uzgodnieniu z rodzicami uczestnika rekolekcji.
§ 9 Zadatek należy wpłacić na konto:
Oaza Dzieci Bożych
Bank Spółdzielczy w Tczewie
Numer konta: 33 8345 0006 2011 0200 0257 0007
W tytule przelewu należy wpisać:
“ODB, miejsce, termin, Imię i Nazwisko”
§ 10 O zakwalifikowaniu się na rekolekcje decyduje prawidłowe wypełnienie formularza, wpłata zadatku oraz zastosowanie się do niniejszego regulaminu.
§ 11 W przypadku konieczności rezygnacji z rekolekcji z przyczyn obiektywnych należy powiadomić Organizatora nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem. W przeciwnym razie zadatek nie podlega zwrotowi.
§ 12 Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania rekolekcji. W przypadku odwołania rekolekcji, Organizator zwraca rodzicom uczestnika wpłaconą kwotę.
§ 13 W ramach wpłaty za rekolekcje uczestnik ma zagwarantowane:
- Wyżywienie,
- Zakwaterowanie,
- Formację Oazy Dzieci Bożych Ruchu Światło-Życie,
- Opiekę przeszkolonej kadry animatorów/moderatorów,
- Ubezpieczenie,
- Udział we wszystkich zaplanowanych przez Organizatora wydarzeniach.
§ 14 Nie ma możliwości rozpoczęcia rekolekcji w późniejszym terminie (chyba, że za zgodą moderatora).
§ 15 Uczestnik rekolekcji winien godnie reprezentować swoje środowisko, dbać i szanować ekwipunek własny oraz pozostałych uczestników rekolekcji, sprzęt udostępniony do wspólnego użytkowania oraz mienie społeczne i prywatne znajdujące się w miejscu zakwaterowania, dbać o czystość, higienę i zdrowie, szanować i chronić przyrodę.
§ 16 Uczestnicy zakwaterowani w określonym pomieszczeniu zobowiązują się do zdania pomieszczenia w stanie nienaruszonym ostatniego dnia rekolekcji. Uczestnicy, którzy zauważą szkody w swoich pomieszczenia przy kwaterowaniu, są zobowiązani niezwłocznie zgłosić je do Animatora, aby uwolnić się od odpowiedzialności za ich spowodowanie.
§ 17 Organizatorzy oraz Kadra nie sprawują pieczy nad mieniem uczestnika w trakcie trwania rekolekcji, w szczególności nie ponoszą odpowiedzialności za mienie pozostawione w trakcie rekolekcji.
§ 18 Za wszelkie szkody powstałe z winy własnej Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność prawną i finansową.
§ 19 W przypadku niepełnego pobytu na rekolekcjach niewynikającego z winy Organizatorów Uczestnikowi nie przysługuje prawo do zwrotu kosztów.
§ 20 Rodzice uczestnika rekolekcji akceptując niniejszy regulamin oświadczają, że stan zdrowia dziecka pozwala na odbycie rekolekcji, a w przypadku jakichś szczególnych przypadłości powiadomią Kadrę o możliwych działaniach w przypadku nawrotu/ataku choroby.
§ 21 Przebywanie na terenie rekolekcji osób niebędących Uczestnikami jest surowo zabronione. Uczestnicy przyjmujący osoby bez uprzedniej zgody i wiedzy Kadry zostaną niezwłocznie ukarani poprzez upomnienie, a w ostateczności karą wydalenia z rekolekcji (w przypadku osób niepełnoletnich prawny opiekun zobowiązany jest do odebrania uczestnika z miejsca zakwaterowania). W takim przypadku Organizator nie zwraca kosztów uczestnictwa.
§ 22 Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu Rekolekcji Oazowych oraz ośrodka, w którym organizowane są rekolekcje. Za niestosowanie się do zarządzeń i zaleceń Organizatorów oraz Kadry, nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu a także za zachowania nieprzystające Oazowiczowi uczestnicy mogą zostać ukarani:
- Upomnieniem od Organizatorów oraz Kadry,
- Powiadomieniem moderatora wspólnoty Uczestnika,
- Dyscyplinarnym usunięciem z rekolekcji. W takim przypadku Organizator nie zwraca kosztów uczestnictwa.
§ 23 Organizator dokonuje podziału uczestników na grupy i przydziela ich do konkretnych pomieszczeń sypialni. Zmiany grup i pomieszczeń następują tylko i wyłącznie za zgodą Organizatora.
§ 24 Każdy uczestnik rekolekcji zobowiązuje się do aktywnego udziału we wszystkich punktach programu oraz stawiania się na ewentualne wezwania Organizatorów, Kadry.
Z chwilą przyjęcia na rekolekcje Uczestnik zobowiązany jest do podporządkowania się zarządzeniom Organizatora, Kadry, przestrzegania niniejszego Regulaminu.
Uczestnik ma obowiązek ze względu na bezpieczeństwo przestrzegać programu rekolekcji, a w czasie wolnym stosować się do poleceń Organizatora bądź Kadry. Uczestnicy zobowiązują się do niewykonywania gestów oraz niewypowiadania słów mogących obrazić innych uczestników rekolekcji.
Uczestnik bierze czynny udział w dyżurach gospodarczych i porządkowych w kuchni i innych pomieszczeniach pod opieką animatora. Inne obowiązki będą określane na bieżąco według uznania Organizatora, Kadry.
Uczestnicy zobowiązani są do noszenia schludnego i godnego stroju. Dotyczy to szczególnie piżamy, która powinna okrywać intymne części ciała i nie powinna być zbyt skąpa. Zwyczajem rekolekcyjnym dziewczęta noszą do Kościoła sukienki o długości poniżej kolan.
§ 25 Zabronione jest:
- posiadanie, spożywanie oraz dystrybucja środków odurzających (w tym m.in. narkotyków, alkoholu, dopalaczy środków psychoaktywnych, papierosów, tabaki) przez Uczestników rekolekcji,
- posiadanie broni białej, broni palnej i innych niebezpiecznych narzędzi,
- opuszczać terenu ośrodka bez opiekuna,
- używanie telefonów, tabletów, mp3 itp. urządzeń elektronicznych,
- przebywanie w pokojach osób przeciwnej płci,
- naruszanie ciszy nocnej.
§ 26 Uczestnicy mogą używać telefonów tylko w wyznaczonym czasie. Kontakt telefoniczny tylko do animatorów i moderatora (numery zostaną udostępnione na początku rekolekcji). Poza sytuacjami wyjątkowymi opiekunowie mogą kontaktować się z Organizatorem w wyznaczonym czasie.
§ 27 Uczestnicy mogą dokonywać zakupów w czasie wyznaczonym przez Organizatora. Nie mogą jednak nabywać żywności zabronionej przez kadrę rekolekcyjną.
§ 28 Rodzice uczestnika rekolekcji wyrażają zgodę na publikację wizerunku swojego dziecka w materiałach podsumowujących rekolekcje oraz materiałach promujących Oazy i wydarzeń organizowanych/współorganizowanych przez Ruch Światło-Życie. Uczestnikowi nie przysługuje wynagrodzenie za ww. publikacje.
§ 29 Rodzice uczestnika rekolekcji wyrażają zgodę na przetwarzanie udostępnionych danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji oraz organizacji rekolekcji, Porekolekcyjnego Dnia Wspólnoty oraz innych działań podejmowanych przez Ruch Światło - Życie Archidiecezji Gdańskiej – zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 r.( Dz. Ust. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
§ 30 Przestrzeganie niniejszego Regulaminu obowiązuje wszystkich Uczestników i powinno być potwierdzone podpisem opiekunów prawnych.
§ 31 Warunkiem uczestnictwa w rekolekcjach jest całkowita i bezwzględna akceptacja powyższego Regulaminu.
§ 32 Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie rekolekcji.
§ 33 W sprawach spornych decyduje Organizator. W sprawach nieuregulowanych powyższym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Data i podpisy rodziców uczestników